Google is niet langer de meest populaire zoekmachine, althans, volgens een nieuwe meetmethodiek van Nielsen Netratings. De lijst wordt nu aangevoerd door AOL, gevolgd door Yahoo en MSN.
Tipt » Internet
Google niet langer meest populaire zoekmachine
-
-
Toch sta ik liever bij Google bovenaan in de SERPS.
-
wil eigenlijk wel weten waar je deze gegevens vandaan hebt, lijkt me toch dat voor NL google nummer 1 is, wereldwijd zou ik het niet weten maar dat artikel lijkt me interessant.
-
... goed lezen is het antwoord ...
-
Ik lees dat het om een een nieuwe meetmethodiek van Nielsen Netratings gaat, maar kan het nergens vinden op internet.
-
Hm, het zou geen kwaad kunnen als Google hier ook een beetje meer concurrentie kreeg.
-
yep
-
1 mei '09 gaat er een nieuwe search engine van start ( wolframalpha.com ) waarvan de verwachtingen hoog zijn.
-
Aarg!!Die wolframalpha van jou heb ik net bezocht. Die zoekmachine werkt nog niet eens en heeft al een pagerank van 7/10
Nielsen Netratings baseert zijn rangschikking voortaan op de tijd die een internetgebruiker op de website doorbrengt in plaats van het aantal webpagina's dat bekeken wordt. Voorheen werd het aantal pageviews als uitgangspunt genomen. Het afscheid van de pageview als maatstaf is het gevolg van de nieuwe technieken die websites gebruiken.
goarticles.com/cgi-bin/showa.cgi?C=2236525
Heb je een (betere) tip?
Na registratie kun je hier zelf tips en reacties plaatsen.